Menu podmiotowe
|
Ogłoszenia 2014
Informację udostępniono: 10.01.2014 08:10
Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 12:41 Pruszcz Gdański, dnia 17 grudzień 2014 r. GPiRG.BD1.6721.3.36.2013 O G Ł O S Z E N I E WÓJTA GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI o przyjęciu dokumentu wymagającego udziału społeczeństwa Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zmianami), Wójt Gminy Pruszcz Gdański podaje do publicznej wiadomości informację o przyjęciu przez Radę Gminy Pruszcz Gdański Uchwały Nr LI/102/2014 z dnia 7 LISTOPADA 2014 r. dokumentu: ZMIANA MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI – CZĘŚĆ NIZINNA A, W ZAKRESIE FRAGMENTU OBRĘBU GEODEZYJNEGO WIŚLINA Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z dnia 16 grudnia 2014 r., poz.4440 Z treścią dokumentu oraz z treścią uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 pkt 2 oraz podsumowaniem, o którym mowa w art. 55 ust. 3 można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30, pokój nr 25 w godzinach pracy Urzędu. >> treść uchwały << K O M U N I K A T Wójta Gminy Pruszcz Gdański z dnia 24 listopada 2014 r. w sprawie zgłaszania kandydatur na członka komisji konkursowej opiniującej oferty na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej Działając na podstawie art. 15 ust 2a, 2d ustawy z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( tekst jednolity Dz.U. z 2014 roku, poz.1118 z późn. zm.) oraz uchwały nr XXXVII/97/2013 Rady Gminy Pruszcz Gdański z dnia 14 listopada 2013 r. w sprawie przyjęcia programu współpracy na rok 2014 Gminy Pruszcz Gdański z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami określonymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Wójt Gminy Pruszcz Gdański zaprasza organizacje pozarządowe do zgłaszania kandydatur na członka komisji konkursowej opiniującej oferty na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej pn. specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dostosowane do szczególnych potrzeb wynikające z rodzaju schorzenia – autyzmu. Kandydatem na członka komisji konkursowej może zostać każdy przedstawiciel organizacji pozarządowej mającej siedzibę na terenie Gminy Pruszcz Gdański lub działającej na rzecz jego mieszkańców, pod warunkiem, że organizacja, którą reprezentuje, nie będzie brała udziału w konkursie. Zgłoszenie powinno zawierać: nazwę, adres siedziby oraz Nr KRS organizacji pozarządowej, imię i nazwisko kandydata na członka komisji konkursowej, adres zamieszkania oraz telefon kontaktowy kandydata. Zgłoszenia można dokonać drogą mailową na adres: lgitler@pruszczgdanski.pl, faxem: /58/ 682 27 14, osobiście lub pocztą na adres: 83-000 Pruszcz Gdański ul. Wojska Polskiego 30, do dnia 8 grudnia 2014 r. (liczy się data wpływu zgłoszenia do Urzędu Gminy). Wójt /-/ Magdalena Kołodziejczak
OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI z dnia 24 listopada 2014 r. O OTWARTYM KONKURSIE OFERT NA REALIZACJĘ ZADANIA Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ Na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. 2013 r. poz. 182 z późn. zm.) oraz art. 13-16 ustawy z 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 roku, poz. 1118 z późn. zm.) Wójt Gminy Pruszcz Gdański o g ł a s z a otwarty konkurs ofert na realizację w roku 2015 zadania z zakresu pomocy społecznej, który jest skierowany do podmiotów uprawnionych w rozumieniu art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej. I. Rodzaj zadania Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, dostosowane do poszczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia – autyzmu. II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania - 120.000,00 zł przy założeniu, że opieką będzie objętych 13 osób. Wysokość dotacji może ulec zmianie w przypadku zmniejszenia lub zwiększenia ilości osób objętych opieką lub w przypadku zmniejszenia lub zwiększenia środków finansowych przyznanych przez Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku na realizację zadania. III. Zasady przyznawania dotacji Warunkiem przyznania dotacji jest wybór oferty przez organ ogłaszający otwarty konkurs ofert i podpisanie umowy o powierzenie wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji. Dotacja na realizację zadania przekazywana będzie w transzach miesięcznych po przedłożeniu przez wykonującego zadanie meldunku o wysokości poniesionych wydatków w danym miesiącu, chyba że środki z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego będą wpływać w późniejszych terminach. W takim przypadku dotacja będzie przekazywana po otrzymaniu środków z Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego. IV. Termin i warunki realizacji zadania Termin realizacji zadania ustala się na okres od 1 stycznia 2015 r. do 31 grudnia 2015 r. Zadanie realizowane będzie przez wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w miejscu zamieszkania osoby, dla której uprawnienie do świadczeń w odpowiednim wymiarze ustali decyzją Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim z siedzibą w Cieplewie. Wykonanie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi – dzieci autystycznych, może być powierzone wyłącznie osobom posiadającym kwalifikacje określone w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 roku, Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.) V. Miejsce i termin składania ofert Oferty na realizację zadania o którym mowa w części I ogłoszenia, należy złożyć w zamkniętej kopercie w formie pisemnej pod rygorem pozostawienia bez rozpatrzenia w nieprzekraczalnym terminie do 16 grudnia 2014 roku do godziny 15:00 (z adnotacją „Konkurs – autyzm 2015”) w biurze podawczym lub sekretariacie Urzędu Gminy Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30, 83-000 Pruszcz Gdański lub przesłać pocztą na adres Urzędu Gminy. UWAGA! W przypadku wysłania oferty pocztą musi ona wpłynąć do Urzędu Gminy Pruszcz Gdański do 16 grudnia 2014 roku do godz. 15:00 – nie decyduje data stempla pocztowego. VI. Treść oferty 1. Podmiot ubiegający się o realizację zadania składa ofertę, która powinna zawierać: 1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji; 2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego; 3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego; 4) informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne; 5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł; 6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania publicznego. 2. Oferta winna zostać sporządzona według wzoru oferty zadania publicznego stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. 2011, Nr 6, poz. 25) wraz z następującymi załącznikami: 1) kopia aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji; 2) w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów). VII. Termin dokonania wyboru oferty, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty 1. Otwarcie ofert i podanie nazw oferentów, którzy przystąpili do konkursu nastąpi 17 grudnia 2014 r. o godz. 9:00 w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30. 2. Złożone oferty podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym przeprowadzonej przez komisję konkursową powołaną przez Wójta Gminy, która przedstawi Wójtowi Gminy opinię o złożonych ofertach. 3. Dokonując oceny formalnej ofert komisja konkursowa w pierwszej kolejności sprawdza czy oferta spełnia wymogi formalne określone w ogłoszeniu. 4. Dokonując oceny merytorycznej ofert komisja konkursowa: a) ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta; b) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania; c) ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadania publiczne; d) uwzględnia planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków; e) uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku oferentów, którzy w latach poprzednich realizowali zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków. 5. Decyzję o wyborze podmiotu, któremu zostaną zlecone zadania podejmuje Wójt Gminy Pruszcz Gdański, po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej do 19 grudnia 2014 roku. 6. Decyzja Wójta Gminy jest ostateczna. 7. Wójt Gminy zastrzega sobie możliwość nierozstrzygnięcia konkursu. 8. W uzasadnionych przypadkach zastrzega się możliwość unieważnienia konkursu. 9. Z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana zostanie zawarta umowa o powierzenie wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji, według ramowego wzoru umowy określonego w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 roku w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. 2011, Nr 6, poz. 25). 10. Ogłoszenie zawierające rozstrzygnięcie konkursu ofert zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Pruszcz Gdański oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Pruszcz Gdański. VIII. Zrealizowane zadanie publiczne tego samego rodzaju przez Gminę Pruszcz Gdański w roku 2014 i w latach poprzednich Gmina Pruszcz Gdański zrealizowała zadanie tego samego rodzaju, przeznaczając na ten cel kwotę: 125.000 złotych w 2013 roku, 134.000 złotych w 2014 roku. Wójt /-/ Magdalena Kołodziejczak Pruszcz Gdański, dn.24.03.2014 r. GPiRG.BD1.6721.2.16.2013 O G Ł O S Z E N I E WÓJTA GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI O WYŁOŻENIU DO PUBLICZNEGO WGLĄDU PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI – CZĘŚĆ WYŻYNNA W ZAKRESIE FRAGMENTU OBRĘBU GEODEZYJNEGO STRASZYN – CZĘŚĆ PÓŁNOCNA WRAZ Z PROGNOZĄ ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO Na podstawie art.17 pkt. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2012r. Poz. 647 z późń. zm.), art. 39 w związku z art. 54 ust.2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013 roku Nr 1351 z późn.zm.) a także uchwały nr XXVII/ 10/2013 Rady Gminy Pruszcz Gdański z dnia 8 marca 2013 r. zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu PROJEKTU ZMIANY MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI – CZĘŚĆ WYŻYNNA, W ZAKRESIE FRAGMENTU OBRĘBU GEODEZYJNEGO STRASZYN – CZĘŚĆ PÓŁNOCNA WRAZ Z PROGNOZĄ ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO w dniach od 31 MARCA 2014 R DO 30 KWIETNIA 2014 R. w siedzibie Urzędu Gminy Pruszcz Gdański przy ul. Wojska Polskiego 30 w Pruszczu Gdańskim w pokoju nr 25 w godzinach od 8 00 do 15 00 - w pon, wtorki, środy,czwartki; w środy w godzinach od 8 00 do 17 00 Plan obejmuje obszar położony w północnej części obrębu geodezyjnego Straszyn: a) po zachodniej stronie drogi ekspresowej S6, do ul.Poprzecznej z fragmentem terenów położonych przy ul. Cichej i po północnej stronie ul.Starogardzkiej; b) po zachodniej stronie stronie drogi ekspresowej S6 i po południowej stronie ul.Starogardzkiej; c) po wschodniej stronie drogi ekspresowej S6 i po południowej stronie ul.Starogardzkiej oraz po wschodniej stronie ul.Objazdowej. Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 24 kwietnia 2014 r. w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański przy ul. Wojska Polskiego 30, w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w godz. 14˚˚ - 15˚˚. Zgodnie z art. 18 ust.1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717 z późń. zm.), każdy kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie miejscowego, może wnieść uwagi. Uwagi mogą być wnoszone w formie pisemnej, ustnie do protokołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem, o którym mowa w ustawie z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym) z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 maja 2014 r. na adres: Urząd Gminy Pruszcz Gdański ul. Wojska Polskiego 30, 83 000 Pruszcz Gdański oraz sekretariat@pruszczgdanski.pl. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Wójt Gminy Pruszcz Gdański. Uwagi i wnioski złożone po upływie wyżej podanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia. Uwagi do projektu planu oraz wnioski i uwagi będą rozpatrywane przez Wójta Gminy Pruszcz Gdański w terminie 21 dni od dnia upływu terminu ich składania. WÓJT GMINY PRUSZCZ GDAŃSKI
Pruszcz Gdański, dnia 3 marca 2014 r. GPiRG.BD1.6721.12.11.2014
O G Ł O S Z E N I E Wójt Gminy Pruszcz Gdański podaje do publicznej wiadomości informację Uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z dnia 28 lutego 2014 r., poz. 953 Z treścią dokumentu oraz z treścią uzasadnienia, o którym mowa w art. 42 pkt 2 oraz podsumowaniem, o którym mowa w art. 55 ust. 3 można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Pruszcz Gdański, ul. Wojska Polskiego 30, pokój nr 25 w godzinach pracy Urzędu.
OGŁOSZENIE
Gmina Pruszcz Gdański jest w trakcie opracowywania "Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na terenie Gminy Pruszcz Gdański w latach 2014-2020"
Konieczność uchwalenia strategii przez samorząd terytorialny wynika wprost z ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju. Strategia rozwiązywania problemów społecznych jest ważnym elementem prowadzenia skutecznej polityki społecznej, ukierunkowana na działania lokalne, umożliwiające szybkie i trafne rozpoznanie sytuacji społecznej mieszkańców naszej Gminy.
W związku z tym, uprzejmie informujemy, że od dnia 08 stycznia 2014 r. do 24 stycznia 2014 r. wszyscy zainteresowani mieszkańcy Gminy Pruszcz Gdański mogą wziąć udział w badaniu ankietowym, którego celem jest zdiagnozowanie sytuacji społecznej Gminy Pruszcz Gdański. Państwa odpowiedzi pozwolą nam również określić działania, które należy podjąć w celu poprawy jakości życia jej mieszkańców.
Ankieta dostępna będzie w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pruszczu Gdańskim z siedzibą w Cieplewie, w pokoju nr 8 oraz na stronie internetowej www.pruszczgdanski.pl
>> Ankieta <<
Gminny Ośrodek Pomocy SPołecznej ul. Długa 20A 83-031 Łęgowo tel. 58 691-15-01
Na podstawie art. 43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zmianami), Wprowadził(a): Sebastian Jasiak Zatwierdził(a): Sebastian Jasiak |
|||
|